Разработки уроков

Сусветная гісторыя, 7  кл. Тэма: Расія ў Смутны час

Сусветная гісторыя 7  кл

Тэма: Расія ў Смутны час

Мэта: характэрыстыка падзей звязаных са Смутным часам у Расіі

Задачы:

  1. - раскрыць паняцце Смута, прычыны Смуты;
  • сфарміраваць веды аб асноўных падзях Смутнага часу;
  • ахарактэрызаваць гістарычных асоб перыяду Смуты (Б. Гадуноў, В. Шуйскі, Ілжэдзмітрый 1, Ілжэдзмітрый 2., І. Балотнікаў, К.Мінін, Дз. Пажарскі;
  1. Садзейнічаць развіццю навыкаў работы з вучэбным тэкстам, уменне аналізаваць падзеі, даваць сваю ацэнку падзеям;
  2. Стварыць умовы для выхавання пачуцця патрыятызму, адказнасці, узаемадапамогі.

Ход урока

  1. Арганізацыйны момант.

-праверка гатоўнасці да урока

- раздаюцца сімвалы дзяржавы (держава, скіпетр)

  1. II. Праверка дамашняга задання.
  2. Работа на картках

Запаўненне схемы “Рэформы Івана IV”

  1. Цікавыя факты пра Івана IV
  2. Апытанне.

-Што такое апрычніна? З якой мэтай і якімі метадамі праводзілася гэтая палітыка?

(Кіраванне на асобнай тэрыторыі , якая належыла цару. З мэтай умацавання сваёй улады супраць баяр і удзельных князёў.)

  1. Актуалізацыя ведаў
  • З якой дынастыі быў Іван 4?
  • Што такое манархія?
  • Вынікі палітыкі апрычніны. (можна зачытаць)
  1. Паведамленне тэмы і мэт урока.

Тэма урока “Расія ў Смутны час”.

Канец 16 , пачатак 17 стагоддзя аказаўся асабліва цяжкім для Расійскай дзяржавы і характэрызуецца як Смута.

 

  • Растлумачце, што такое Смута? Падбярыце да гэтага слова сінонімы.

Задачы урока.

  • Мы будзем працаваць па наступнаму плану:
  1. Прыход да улады Б. Гадунова і яго палітыка.
  2. Грамадзянская вайна.Самазванцы
  • Паўстанне Івана Балотнікава
  1. Сямібаяршчына і інтэрвенцыя
  2. Апалчэнне Мініна і Пажарскага

 

  • Вывучэнне новай тэмы.
  1. Уступная гутарка

Прыход да ўлады Б. Гадунова. (брат жонкі Фёдара Іванавіча)

  • Якім шляхам ён прыйшоў да ўлады?
  1. Работа з партрэтам.
  • Якія атрыбуты паказваюць, што Б. Гадуноў сапраўды быў царом?
  • Што яны абазначаюць?
  • Што на партрэце выклікае сумненне?

(Держава- упершыню была прыменена пры уступленні на царства Ілжэдзмітрыя 1, значна пазней, чым прыйшоў на царстваванне Барыс Гадуноў).

 

  1. Работа з тэкстам

Характэрыстыка палітыкі Гудунова.

(Па плану).Вусна.

  • Што можна назваць прычынамі смуты

 

  1. Грамадзянская вайна. Ілжэдзмітрый 1.

Паняцце “гамадзянская вайна” (вучні даюць азначэнне паняццю вусна)

Работа з тэкстам.

  • Як з’явіўся Ілжэдзмітрый 1? Чаму яго падтрымала Польшча? Якія саслоўі падтрымалі Ілжэдзмітрыя 1?

 

  1. Паўстанне І. Балотнікава
  • Работа з карцінай “Паўстанне І. Балотнікава” Мастак Гаўрыіл Гарэлаў.

 

  1. Ілжэдзмітрый 2. Уварванне Рэчы Паспалітай.
  • Чаму рускі народ так верыў у самазванцаў?

Інтэрвенцыя -

Сямібаяршчына.

 

  1. Апалчэнне Мініна і Пажарскага.
  • Работа з тэкстам у голас.
  • Хто адыграў галоўную ролю ў барацьбе і інтэрвентамі?
  • Кузьма Мінін і Дз. Пажарскі

Помнік к. Мініну і Пажарскаму.

Работа з дакументам.

  • Чаму рускі народ актыўна падтрымаў Кузьму  Мініна?
  • Ці можна сказаць, што толькі К. Мінін і Дз. Пажарскі адыгралі важную ролю ў перамозе?

 

  1. Замацаванне тэмы.

1.Летапіс падзей Смутнага часу.

падзея

дата

падзея

Ілжэдзмітрый 1

 

 

 Барыс Гадуноў

 

 

 Васіль Шуйскі

 

 

Ілжэдзмірый 2

 

 

Апалчэнне К. Мініна І Дз. Пажарскага

 

 

Дзмітрый Іванавіч

 

 

 

  1. Воблака слоў.

Выпісаць словы, якія звязаныя са Смутай: “кара нябесная”, голад, неураджай, гандаль, грамадзянская вайна, інтэрвенцыя, апалчэнне, беспарадкі, незалежнасць, разруха, іншаземцы, бунт, цэнтралізацыя, Закон, парадак

  1. Падвядзенне вынікаў

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

свернуть

Допризывная подготовка, 11класс. Тема: Неполная сборка, разборка автомата АК-74

План – конспект

     Гордейчук Ю.Н.  

Тема: Неполная сборка, разборка автомата АК-74.

Дата проведения: 26.01.2023г.

Цели: Сформировать у воспитанников преставление о назначении, боевых свойствах АК-74, устройстве его частей и механизмов, а так же умение и навыки при обращении с оружием. Задачи урока:

Образовательные

Познакомить обучающихся с назначением, боевыми свойствами АК-74 и устройством его частей и механизмов.

Сформировать представления об автоматическом действии автомата АК-74.

Научить выполнять разборку и сборку после разборки автомата АК-74.

Развивающие

Развивать интеллектуальные качества обучающихся, познавательный интерес и компетенции в области военной подготовки.

Развивать волевые качества воспитанников, самостоятельность, умение преодолевать трудности, используя для этого проблемные ситуации, творческие задания, дискуссии.

 Воспитательные

Воспитывать патриотические качества, позитивное отношение к военной службе, прививать ценностное отношение к Отечеству.

Учебные вопросы:

Назначение, боевые свойства, общее устройство АК-74.

Порядок неполной разборки и сборки после разборки АК-74.

Порядок работы частей и механизмов АК-74 Время: 40 минут.

Место проведения: кабинет №18.

Метод: Формирование новых знаний и умений.

Материальное обеспечение:

Раздаточный материал.

Учебное оружие АК – 74,видео.

Ход занятия

  1. Вводная часть 5 мин.
  • Организационный момент.
  • Опрос домашнего задания.

Во время, каких событий  появились первые упоминания об огнестрельном оружии? Кто и в каком году изобрёл лучшую в мире трёхлинейную винтовку и как она называлась? Назовите наиболее известных конструкторов русской и советской школы, создавших первоклассные образцы автоматического оружия?

Назовите самое известное автоматическое оружие в мире?

  • Сообщить тему урока, учебные цели, учебные вопросы, подлежащие изучению.
  1. Основная часть. 35 мин
  2. й учебный вопрос

Назначение, боевые свойства, общее устройство АК-74.

5,45-мм автомат Калашникова является индивидуальным оружием. Он предназначен для уничтожения живой силы и поражения огневых средств противника. Для поражения противника в рукопашном бою к автомату присоединяется штык-нож. Для стрельбы и наблюдения в условиях естественной ночной освещенности к автоматам АК 74. Для стрельбы из автомата применяются патроны с обыкновенными и трассирующими пулями.

Возможность АК - 74 поражать цели противника определяется его боевыми свойствами.

Ствол служит для направления полета пули.

Ствольная коробка служит для соединения частей и механизмов автомата, обеспечения закрывания канала ствола затвором и запирания затвора.

Крышка ствольной коробки предохраняет от загрязнения части и механизмы автомата, помещенные в ствольной коробке.

Прицельное приспособление служит для наводки автомата при стрельбе по целям на различные расстояния и состоит из прицела и мушки.

Приклад и пистолетная рукоятка обеспечивают удобство стрельбы из автомата.

Затворная рама с газовым поршнем предназначена для приведения в действие затвора и ударно-спускового механизма.

Затвор служит для досылания патрона в патронник, закрывания канала ствола, разбивания капсюля и извлечения из патронника гильзы (патрона).

Возвратный механизм предназначен для возвращения затворной рамы с затвором в переднее положение.

Газовая трубка со ствольной накладкой служит для направления движения газового поршня и предохранения рук от ожогов при стрельбе.

Ударно-спусковой механизм предназначен для спуска курка с боевого взвода или с взвода автоспуска, нанесения удара по ударнику, обеспечения ведения автоматического или одиночного огня, прекращения стрельбы, предотвращения выстрелов при незапертом затворе и для постановки автомата на предохранитель.

Цевье служит для удобства действий с автоматом и для предохранения рук от ожогов. Магазин предназначен для помещения патронов и подачи их в ствольную коробку.

  1. й учебный вопрос

Порядок неполной разборки и сборки после неполной разборки АК-74.

Разборка автомата может быть неполная и полная:

  • неполная - для чистки, смазки и осмотра автомата;
  • полная-для чистки при сильном загрязнении автомата, после нахождения его под дождем или в снегу и при ремонте.

Разборку и сборку автомата производить:

  • на столе или чистой подстилке или специальном столе;
  • части и механизмы класть в порядке разборки, обращаться с ними осторожно, не класть одну часть на другую и не применять излишних усилий и резких ударов.

Неполная разборка автомата АК-74

  1. Отделить магазин.
  2. Проверить, нет ли патронов в патроннике и спустить курок с боевого взвода.
  3. Вынуть пенал принадлежности из гнезда приклада.
  4. Отделить шомпол.
  5. Отделить дульный тормоз-компенсатор.
  6. Отделить крышку ствольной коробки.
  7. Отделить возвратный механизм.
  8. Отделить затворную раму с затвором.
  9. Отделить затвор от затворной рамы.
  10. Отделить газовую трубку со ствольной накладкой.

Сборка после неполной разборки автомата АК-74

  1. Присоединить газовую трубку со ствольной накладкой.
  2. Присоединить затвор к затворной раме.
  3. Присоединить затворную раму с затвором.
  4. Присоединить возвратный механизм.
  5. Присоединить крышку ствольной коробки.
  6. Спустить курок с боевого взвода и поставить на предохранитель.
  7. Присоединить дульный тормоз-компенсатор.
  8. Присоединить шомпол.
  9. Вложить пенал принадлежности в гнездо приклада.
  10. Присоединить магазин к автомату.
  11. Заключительная часть 5 мин.
  12. вопрос: Для чего предназначен автомат Калашникова?
  13. вопрос: Из каких основных частей и механизмов состоит автомат?
  14. вопрос: Какие виды разборки АК-74 существуют, и где они производятся?
  15. вопрос: В какой последовательности производится неполная разборка автомата АК -74?
  16. вопрос: Назовите порядок неполной сборки АК-74 после неполной разборки.

Оценка деятельности обучающихся на занятии.

                   Домашнее задание

Выучить назначение, боевые свойства, общее устройство, порядок неполной разборки и сборки после неполной разборки, и работу частей и механизмов АК-74.

 

 

свернуть

Геаграфія, 6клас. Тэма: Тэмпература паветра

Тэма: Тэмпература паветра.

 

Мэта:

  • фарміраваць веды аб асаблівасцях награвання паветра;
  • фарміраваць веды аб змяненні тэмпературы паветра з вышынёй, на працягу сутак, на працягу года.

Задачы:

  • умець вымяраць тэмпературу паветра;
  • развіваць лагічные мысленне аб прычынах змяненні тэмпнратуры паветра з вышынёй, на працягу сутак і на працягу года;
  • спрыяць выхаванню каштоўнаснага стаўлення да прыроды.

Абсталяванне:

  • шклянка з вадой, аркуш паперы,
  • колба, шкляная трубка,
  • атласы,
  • барометр,
  • тэрмометр,
  • дзённік вучня.

 

Ход урока.

 

  1. Арыентацыйна-матывацыйны этап.

 

Тэма нашага ўрока:  Тэмпература паветра.

 

 

Деці! Давайце разам вызначым мэту нашага ўрока.

 

Дапаможуць нам пытанні ў пачатку §21, рубрыкі „Пра што даведаемся”.

 

Такім чынам, мэта нашага ўрока:

 

  • фарміраваць веды аб асаблівасцях награвання паветра;
  • фарміраваць веды аб змяненні тэмпературы паветра з вышынёй, на працягу сутак, на працягу года.

 

 

 

 

  1. Праверка дамашняга задання. Спачатку праверым дамашняе заданне.

Адкажыце на пытанні настаўніка.

  1. Што такое паветра?

Паветра — сумесь газаў, з якіх складаецца паветраная абалонка Зямлі.

  1. З якіх газаў складаецца паветра?

Паветра складаецца з азоту, кіслароду, вуглякіслага газу і іншых газаў. Да гэтых газаў адносяцца, напрыклад, вадзяная  пара,  вадарод,  гелій,  азон.

  1. Знайдзіце адпаведнасць.    

Азот (N)                                                         0,038 %,

Кісларод (O2)                                                0,932 %,

Вуглекіслы газ (СO2)                                  78,08 %,

Іншыя газы  (Н, Аr, Не)                              20, 95 %.

  1. Назавіце ўласцівасці паветра. Прывядзіце прыклады, як гэта даказаць.
  • Паветра бясколернае  і  празрыстае.

На  бясхмарным  начным небе  мы  можам  назіраць  яркія зоркі. Навакольнае  паветра  мы  не  бачым, але можам адчуваць, напрыклад, пры яго руху.

  • Паветра не  мае  пастаяннага  аб’ёму  і  ўласнай  формы.

Мы перавярнулі і  апусцілі шклянку  ў  ваду,  паветра займала ўвесь яе аб’ём.

  • Паветра мае  вагу. Нлілі ў шклянку ваду, накрылі папарай і перавярнулі. Вада не выльецца. На  ніжнія  слаі  паветра  цісне ўся тоўшча паветранай абалонкі.
  • Паветра пры награванні пашыраецца, а пры ахалоджванні сціскаецца.

Возьмем  колбу  з  устаўленай  у  яе шкляной  трубкай  і  апусцім  трубку  ў шклянку  з  вадой. Нагрэем  колбу  цяплом  сваіх  рук  і  ўбачым,  што  з  трубкі  выходзяць  бурбалкі паветра. Гэта  значыць, што паветра  ў колбе пры награванні пашырылася. Накрыем колбу  змочанай  у халоднай  вадзе  сурвэткай. Паветра  ахалодзіцца  і пры  гэтым некаторая колькасць вады са шклянкі па трубцы паднімецца ўгару.

  • Цёплае паветра  падымаецца ўгару.

Пры награванні паветра  пашыраецца,  робіцца менш шчыльным.  Яго  выштурхвае  ўгару  больш  халоднае  і  шчыльнае  навакольнае  паветра.

Са шчыльнай паперы  выражам  спіраль  і  замацуем яе на нітцы. Змесцім спіраль над  полымем  свечкі  так,  каб  яна не  дакраналася  да  агню. Мы  ўбачым, што  спіраль пачне круціцца пад уплывам узыходзячага  струменя паветра.

  • Паветра дрэнна праводзіць  цяпло. З гэтай жа мэтай аконныя  рамы  робяць  з  падвойным  ці  патройным  шкленнем.
  1. Кола веласіпеда  наехала  на  цвік  і  хутка  страціла  сваю  пругкасць.

Растлумачце, чаму гэта адбылося?

Паветра  цалкам  запаўняе  ўсю аддадзеную  яму  ёмістасць. Паветра перамясцілася з кола, дзе быў высокі ціск.

  1. Што ўтрымлівае паветраную абалонку ля Зямлі?

Сіла прыцяжэння Зямлі. Паветра мае  вагу.

  1. Мех якой жывёлы найменш прапускае холад (самы цёплы)?

Мех белага мядзведзя.

  1. Чаму? Шчыльная шэрсць. Паветра не прапускае холад.
  2. Звярніце ўвагу,  дзе  размешчаны  батарэі  ацяплення  ў  вашым  доме  і  ў

школе. Чаму  прадугледжана  такое  размяшчэнне?

У нізе. Цёплае  паветра  падымаецца ўгару. Халоднае паветра апускаецца  ў ніз. Паветра перамяшчаецца і  награвае усё памяшканне.

 

  1. Вывучэнне новага матэрыялу. Работа з падручнікам.
  • Прачытайце вучэбны матэрыял падручніка на саронцы 96-97.
  • Адкажыце на пытанні настаўніка. Запоўніце ,,Дзённік вучня”.
  1. Награванне зямной  паверхні. Мы  ўжо  ведаем,  што  адной  з  уласцівасцей  паветра  з’яўляецца  празрыстасць. 
    1. Як адбываецца награванне паветра?

Сонечныя прамяні,  праходзячы  праз  празрыстыя целы,  не  награваюць іх, але награваюць непразрыстыя целы, на якія яны падаюць.

  1. Што першым награваецца Сонцам, паветра або зямная паверхня? Зямная паверхня.
  2. Прывядзіце доказы на прыкладзе шыбы і падаконніка.

Калі  ў сонечны дзень мы дакранёмся да паверхні шыбы, то адчуем, што яна халодная. Пры гэтым падаконнік і змешчаныя на ім прадметы нагрэліся.

Сонечныя прамяні, награваюць не  непразрыстыя целы, на якія яны падаюць.

  1. Чаму Сонца награванне спачатку зямную паверхню?

Паветра  з’яўляецца  празрыстым.

  1. Змяненне тэмпературы  паветра  на  працягу  сутак.

Паглядзіце на малюнкі: а), б), в). Адкажыце на пытанні настаўніка.

                   
     
   
       
 
 
     
 
     

 

 

 

 

 

______________________    ______________________    _____________________     

 а) Раніца,                              б) Дзень,                               в) Вечар.

  1. Вызначце калі тэмпература паветра будзе мінімальнай?

Калі на  досвітку  Сонца  толькі  падымаецца  над  гарызонтам.

  1. Вызначце калі тэмпература паветра будзе максімальнай?

Праз  дзве-тры  гадзіны  пасля  паўдня (1400-1500).

  1. Як змяняецца тэмпература паветра на працягу сутак?

На  досвітку мінімальная тэмпература паветра. У дзень, праз  дзве-тры  гадзіны пасля паўдня максімальная?У вечары, паверхня  паступова астуджаецца  і  тэмпература  паветра  адпаведна  зніжаецца.

  1. Чаму? Колькасць цяпла, якую  атрымлівае  зямная  паверхня  на  працягу  дня,  залежыць  ад  вугла падзення  сонечных  прамянёў.
  2. У дзень вугал падзення сонечных прамянёў большы, ці меншы?

Большы.

  1. Раніцай і ўвечары вугал падзення сонечных  прамянёў  большы, ці меншы?

Меншы.

  • Змяненне тэмпературы паветра з вышынёй.

Паглядзіце на малюнак. Адкажыце на пытанні настаўніка.

-24C                                         8 км

 

-18C                                          7 км

 

-12C                                          6 км

                                                                   Снегавая лінія.

-6C                                            5 км

 
   

 

0C                                             4 км

 
   

 

+6C                                           3 км

 

+12C                                         2 км

 

+18C                                         1 км       

 

+24C                                         0 км

  1. Як змяняецца тэмпература  паветра  ад  падножжа да  вяршыні  гары?

Чым  далей  ад  паверхні,  тым  тэмпература  паветра  ніжэй. Таму  на  высокіх  гарах  круглы  год  ляжыць  снег.

  1. На колькі градусаў зменіцца тэмпература паветра, пры змяненні абсалютнай вышыні над узроўнем мора на 1 км? Тэмпература паветра зменіцца на 6 C
  2. Чаму тэмпература паветра змяняецца з вышынёй? Паветра празрыстае.

Паветра награваецца  ад  паверхні Зямлі. Чым  далей  ад  паверхні,  тым  тэмпература  паветра  ніжэй.

  1. Альпіністы здзяйсняюць узыходжанне на гару  вышынёй 5000 м. Вызначце тэмпературу  паветра  на  вяршыні гары,  калі  ля  падножжа  яна  склала +24°С.

t=24-5000*0,6 /100= -6C.  Адказ:-6C

  1. Уявіце, што вы здзяйсняеце  паветраны  пералёт  з  аэрапорта  Мінска. Пасля  набору вышыні пасажырам абвясцілі, што тэмпература паветра ў аэрапор-

це  вылету  была +12  °С,  а  за  бортам  самалёта  –18  °С. 

Вызначыце, на якой вышыні ляціць ваш самалёт.

һ=12-(-18)*100/0,6=5000 м. Адказ: 5000 м. 

  1. Змяненне тэмпературы паветра на працягу года.
  • Прачытайце вучэбны матэрыял падручніка на саронцы 97-99.

Паглядзіце на малюнак. Адкажыце на пытанні настаўніка.

       
     
   
 

 

 

 

 

 

______14____________________    __________________ 59____________           

 а) Студзень,                                            б) Ліпень                                

  1. У якім месяцы тэмпература паветра максімальная?

Максімальная тэмпература паветра ў ліпені.  

  1. У якім месяцы тэмпература паветра мінімальная?

Мінімальная тэмпература паветра ў студзені.

  1. Як змяняецца тэмпература  паветра на працягу года?

Зімой мінімальная тэмпература паветра, летам максімальная тэмпература.

  1. Чаму?З-за асаблівасцей вярчэння Зямлі вакол Сонца. Ад вышыні Сонца над  гарызонтам  залежыць  колькасць  цяпла,  якое  зямная  паверхня  атрымлівае  на працягу года. Вугал падзення снячных прамянёў меншы зімой, большы - летам. Сонца  апоўдні  займае  найвышэйшае  становішча  над  гарызонтам  у  чэрвені. Самае  нізкае становішча  Сонца  на  небасхіле  Паўночнага  паўшар’я  ў снежні.
  2. Змяненне тэмпературы паветра па шыротах.

Паглядзіце на малюнак. Адкажыце на пытанні настаўніка.

                                  - 40C

          ПШ 900                          0C

   УШ  600                                                                          + 10

 

  ТШ 30                                                                                                      +20C

 

ЭШ 00                                                                                                                  +28C

       
     
   
 

 

ТШ 300                                                                                                                   +20C

       
     
   
 

 

УШ 600                                                                                          +10C

             ПШ                             0 C

                                         900                 - 60C                                     

  1. Як змяняецца тэмпература  паветра па шыротах? Чым бліжэй да экватара, тым тэмпература паветра вышэй, а чым бліжэй да полюсаў — тым ніжэй.
  2. Чаму?У раёне экватара  сонечныя  прамяні падаюць  на  зямную  паверхню  пад  прамым  вуглом,  а  ля  полюсаў яны нібы слізгаюць па паверхні Зямлі.

Менавіта таму найбольшую  колькасць  святла  і  цяпла  на  працягу  года  зям-

ная паверхня  атрымлівае  ў  раёне  экватара,  а найменшую — ля полюсаў.

  1. Уплыў характару паверхні на тэмпературу паветра. Работа з падручнікам.
  • Прачытайце вучэбны матэрыял падручніка на саронцы 99. Адкажыце на пытанні настаўніка. Запоўніце ,,Дзённік вучня”.

 

                        Снег             

                      90%

           
   
     
       
 

 

 

 

                          30%

                                                       5%

                        Пясок. Суша.                 Мора

 

Паглядзіце на малюнак. Адкажыце на пытанні настаўніка.

  1. Якая паверхня больш адбівае сонечнай энергіі?

Снег.

  1. Якая паверхня нагрэецца больш?

Суша.

  1. Ад чаго залежыць награванне зямной паверхні сонечнымі прамянямі?

Награванне зямной паверхні сонечнымі прамянямі залежыць ад характару зямной паверхні. Напрыклад, вада ў параўнанні з сушай награваецца  і астывае павольней. Таму, знаходзячыся днём каля вадаёма, мы адчуваем прахалоду.

  • Вымярэнне тэмпературы  паветра.
  1. Які прыбор выкарыстоўваюць для вымярэння тэмпературы  паветра?  Тэрмометр.
  2. Якія бываюць тэрмометры? Спіртавыя і ртутныя.
  3. У якіх адзінках вымяраецца тэмпературы паветра?

Тэмпературы  паветра  вымяраецца  ў  C

  1. Што пакладзена ў аснову шкалы Цэльсія?

У  аснову  шкалы  Цэльсія  пакладзены  характарыстыкі  вады — тэмпературы  кіпення (+100 °С)  і  замярзання (0 °С).  Інтэрвал  паміж  гэтымі  значэннямі  падзелены  на 100°.

 

  1. Падвядзенне вынікаў. Выканайце заданні на старонцы 82-83.

 

  1. Рэфлексія.

Вучнi выбiраюць любы пункт з прапанаваным малюнкам, адпаведна свайму адчуванню на ўроку.

 

1. Штурм горнай вяршынi – цяжка, але цiкава.

 

2. Туман – можа тут i ёсць нешта цiкавае, але пакуль нiчого не вiдаць.

 

 3. Па хвалях, пад ветразем – хутка i лёгка. Нават занадта лёгка.

 

4. Лясная дарога – за кожным паваротам адкрываецца нешта новае.

 

  1. Дамашняе заданне. 21, назіранне №7. Назіранне змены тэмпературы паветра на працягу дня, старонка 83-84.
  2. Адзнакі за ўрок.
свернуть

Хімія, 7клас. Тэма: Абагульненне ведаў па тэме “Кісларод”

Тэма: Абагульненне ведаў па тэме “Кісларод”

Задачы:

  • абагульніць веды па тэме “Кісларод”;
  • удасканальваць уменне запісваць ураўненні хімічных рэакцый, якія ілюструюць хімічныя ўласцівасці і спосабы атрымання кіслароду;
  • выхоўваць інтарэс да прамета, любоў да планеты Зямля, фарміраванне экалагічнай культуры, беражлівасці, узаемадапамогі адзін аднаму

 

Хімічныя рэактывы і абсталяванне: падручнік, карткі,  камп’ютар

Формаўрока: урок абагульнення ведаў.

 

Ход урока

  • Арганізацыйны момант

Віншаванне с Днём абаранца Айчыны

  • Этап актуалізацыі ведаў

Прыем “Воблака слоў” – вучні выбіраюць знаёмыя тэрміны і ахарактарызоўваюць іх. Вычні фарміруюць мэту ўрока.

  • Асноўны этап абагульнення

Настаўнік : Мы сёння з вамі адправімся ў цудоўную краіну, без якой мы не можам існаваць, -  гэта  Кісларод.  І пачнем мы з гісторыі.

  • Прыем “Стужка часу”

Вам неабходна на стужцы часу размясціць гады адкрыцця Кіслароду і вучоных.

  • Атрыманне кіслароду з перманганату калію НПБП :
  • 1 пара- прагравае прабірку
  • 2 пара - збірае кісларод
  • 3 пара – правярае на наяўнасць

  Што мы назіраем? Чаму мы чуем хлапок?(кісларод і вадарод разам утвараюсь выбыховую сумесь, якая вельмі небяспечная!!)

Настаўнік паказвае Дослед “Выбух паветранага шарыка” НПБП

Прыем “Знайдзіце памылкі” (індывідуальна)

  • Хімічныя ўласцівасці(праца з карткамі)
  • Запісаны формулы рэчываў: знайсці сярод іх аксіды ( Запісваем на дошцы) SO3, Ca(OH)2, FeO, H2O, H2CO3, KOH, P2O5, CO2, FeCl3, P2O3, H2SO4, Na2O, К2О СаО, СuО, CrO, Cr2O3,Аl 2O3, SO2, MnO, Mn 2O7, Fe 2O3,O2  H2 SO4, CuO, N2O5, H2Запісаць ураўненні рэакцый атрымання аксідаў:

SO3,FeO, H2O, P2O5, CO2, P2O3, Na2O,

  • Дапісаць ураўненні хімічных рэакцый (работа каля дошкі “Хімічны ланцужок”)

Si + O2 –                   Fe +O2  -                                          Na +O2 -

Ca + O2-                    Al +O2   -                                               C + O2 -

 

  • Забружванне навакольнага асяроддзя (Плакат па тэме)

Што з’явілась прычынай экалагічнай катастрофы і да чаго гэта можа прывесці? Для адказа на гэта пытанне скарыстаемся відэа- дапаможнікам (Адказ вучняў)

 

  • Этап замацавання (тэст)

Тэст кантролю ведаў па тэме “Кісларод”

1.Якія рэчывы ўтварае хімічны элемент кісларод у прыродзе:

а) толькі простыя рэчывы;  б) простыя і складаныя рэчывы;  в) толькі складаныя рэчывы.  2.Сыравінай для прамысловага атрымання кіслародупераважна з’яўляецца

а) вада; бпаветра; в) кіслародзмяшчальныя мінералы. 

  1. Кісларод у вадзе:

а) вельмі добра раствараецца;  б) растваральны; в) нерастваральны.  4.Кісларод раствараецца лепш

а) уцёплай вадзе;  б) у халоднай вадзе;  в) аднолькава ўцёплай і халоднай вадзе.  5.Пры гарэнніфосфару ў кіслародзе:

а) утвараецца бясколерны газ; в) газ рыжага колеру;  в) цвёрдае рэчыва белага колеру.  6.Пры гарэнні паліва абавязкова ўтвараецца:

а) аксід серы (IV);  б) аксід азоту (IV);  в) аксід вугляроду (IV). 7. Які з працэсаў, якія адбываюцца ў прыродзе, прыводзіць да звязвання кіслароду: 

а) фотахімічнае раскладанне вады ў вышэйшых слаях атмасферы;  б) гніенне раслінных і жывёльных астаткаў; в) фотасінтэз зялёных раслін. 

8.Пастаяннымі часткамі паветра з’яўляюцца:

а) кісларод, азот і вуглякіслы газ; б) вадарод, кісларод, азот;  в) кісларод, азот, інертныя газы.

  1. 9. Забруджванне паветравызываюць:

а) вадарод івуглякіслы газ;  б) вадзяная пара і метан;  в) аксід серы (IV) і аксід азоту (IV). 10. У якой рэакцыі з простых рэчываў утвараюцца аксіды: 

а) рэакцыі злучэння;  б) рэакцыі раскладання; в) рэакцыі замяшчэння.

  • Выстаўленне адзнак
  • Рэфлексія (Планета зямля)
  • Д/з: 17, 19, № 5

 

 

 

 

Знайдзіце памылку

KMnO4  =  K2MnO4  +  MзO2  +  O2. – рэакцыя гарэння

 H2O2       =       2H2O  +  O2. – рэакцыя злучэння

2H2O  =  2H2  +  O2. – рэакцыя раскладання

 

свернуть

Беларуская мова, 3 клас. Тэма: “Назоўнікі, род якіх не супадае ў беларускай і рускай мовах"

Беларуская мова, 3 клас

Тэма: “Назоўнікі, род якіх не супадае ў беларускай і рускай мовах.

Мэта: Пазнаёміць з назоўнікамі, род якіх не супадае ў беларускай і рускай мовах.

Задачы: адпрацоўваць уменне вызначаць род назоўнікаў, пазнаёміць з назоўнікамі, род якіх не супадае ў рускай і беларускай мовах, вучыць вызначаць род гэтых назоўнікаў;

развіваць граматычны лад маўлення, лагічнае мысленне;

выхоўваць уважлівае стаўленне да слова.

Абсталяванне: тлумачальныя  і перакладныя слоўнікі, дыдактычны матэрыял па тэме.

Ход урока

  1. Арганізацыйны момант.

Празвінеў і змоўк званок,

Пачынаецца ўрок.

Хутка час прабяжыць,

Трэба ім даражыць

Будзем добра працаваць,

Будзем веды набываць.

- А каб добра працаваць, трэба мець добры настрой. Давайце  ўсміхнемся адзін аднаму, павітаем нашых гасцей. Сядайце.

- На кожным уроку вы атрымліваеце новыя веды, новыя адкрыцці. З кожным днём іх становіцца ўсё больш і больш. Сённяшні ўрок не выключэнне, вы зробіце яшчэ адно маленькае, але вельмі важнае адкрыццё.

  1. Праверка дамашняга задання.

Практ.112

Прачытайце тэкст, які ў вас атрымаўся.

Якія назоўнікі сустрэлі ў тэксце? Назавіце іх і вызначце род.

У якім назоўніку нельга вызначыць род? Чаму?

Якія з гэтых назоўнікаў ўжываюцца толькі ў форме адзіночнага ліку?

  1. Актуалізацыя ведаў

- Сёння мы прадоўжым вывучаць назоўнік як часціну мовы, адновім у памяці раней набытыя веды і пазнаёмімся з новымі.

- Давайце ўспомнім, што такое назоўнік?

- Што ён абазначае?

- На якія пытанні адказвае? Прывядзіце прыклады.

- Якім членам сказа з’яўляецца?

- Па чым змяняецца назоўнік?

- Прывядзіце прыклады назоўнікаў, якія ўжываюцца толькі ў форме адзіночнага ліку. Толькі ў форме множнага ліку.

- Ці можна сказаць, што назоўнік змяняецца па родах?

- Які род мае назоўнік?

Як вызначыць род назоўніка?

У якіх назоўнікаў род не вызначаецца?

  1. Вызначэнне тэмы і мэт урока

Паслухайце верш і скажыце, пра што будзем гаварыць на ўроку:

Той, хто быць пісьменным хоча,

Знаць павінен з першых год

Род мужчынскі,

Род жаночы

І яшчэ — ніякі род.

- Пра што пойдзе размова на ўроку?

- Так, вы ўжо ведаеце, што назоўнікі маюць род, умееце вызначаць яго, ведаеце ў якіх назоўніках род не вызначаецца. Што ж нам трэба яшчэ даведацца пра род назоўнікаў, як вы лічыце?  А дапаможа нам у гэтым хвілінка чыстапісання.

Чыстапісанне

-Літара, якую будзем сёння пісаць знаходзіцца ў корані аднакаранёвых слоў. Яна  абазначае звонкі цвёрды зычны гук.

- Хто здагадаўся? Што вы ведаеце пра гэтую літару?

г гг ггг гггг ггггг

гусь гуска гусак гусяня гусіны гусляр  (запіс на дошцы)

- Назавіце аднакаранёвыя словы.

- Якое слова лішняе? Чаму? Як вы разумееце сэнс гэтага слова?

- Знайдзіце ў слоўніку тлумачэнне сэнсу гэтага слова.

Работа з тлумачальным слоўнікам

(Гусляр – музыкант, які іграе на гуслях. Гуслі – гэта старадаўні рускі народны музычны інструмент.)

- Якое слова лішняе сярод аднакаранёвых слоў? Чаму?

- Запішыце аднакаранёвыя словы, якія з’яўляюцца назоўнікамі. Вызначце род гэтых назоўнікаў.

- Прапаную запісаць сказ пад дыктоўку на дошцы і ў сшытках.

Шэрая гусь важна ходзіць па дары.

- Які гэты сказ па мэце выказвання? Па інтанацыі?

- Знайдзіце граматычную аснову сказа.

- Якой часцінай мовы з’яўляецца дзейнік?

- Вызначце род назоўніка гусь.

- Перакладзіце гэты сказ на рускую мову.

- Што заўважылі?

- У беларускай мове ёсць словы-назоўнікі, род якіх не супадае з рускай мовай.

- Гэта і ёсць тэма нашага ўрока:

 “Назоўнікі, род якіх не супадае ў рускай і беларускай мовах”

-Ваша галоўная задача запомніць як мага больш такіх слоў-назоўнікаў. Каб лягчэй было запамінаць гэтыя словы, мы запоўнім параўнальную табліцу.

  1. Вывучэнне новага матэрыялу.

- Якія словы ўжо можна запісаць?

БЕЛАРУСКАЯ МОВА

РУСКАЯ МОВА

гусь (ж. р.)

гусь(м. р.)

 

 

 

 

-Запоўніць табліцу далей нам дапамогуць словы-адгадкі да загадак, якія я вам прапаную.

З людзьмі сябруе,

Хату вартуе.

Жыве пад ганкам,

Хвост абаранкам. (Сабака.)

 

Ад сонца нараджаецца

За ўсімі ганяецца.

Як толькі сонца зойдзе,

Яго ніхто не знойдзе. (Цень.)

 

Даведацца яе зусім лёгка.

Гэта плямістая жывёла

вельмі высокага росту. (Жыраф).

 

Вісіць на галінцы калабок,

Блішчыць яго румяны бок.(Яблык)

Фізкультхвілінка

Устаньце, дзеткі, усміхніцеся,

Зямлі нашай пакланіцеся

За учарашні дзень шчаслівы

Усе да сонца пацягніцеся,

Улева, управа нахіліцеся,

Верацёнцам пакруціцеся.

Раз прысядзьце, два прысядзьце

І за парты ціха сядзьце.

 

-Ці ва ўсіх назоўнікаў род у беларускай мове супадае з рускай мовай?

- Назавіце яшчэ раз гэтыя словы.

- Далей запоўніць табліцу нам дапаможа практыкаваннне 113 у падручніку на с.68

- Прачытайце спалучэнні слоў.

-Паспрабуем перакласці на рускую мову.

 -Выпішыце у сшыткі ў адзін слупочак назоўнікі мужчынскага роду, у другі – жаночага. Што нам дапаможа не памыліцца ў вызначэнні роду?

-Якімі словамі папоўнім нашу табліцу?

Работа з карткамі

-Прачытаць групы сказаў. Выдзеленыя падкрэсленыя назоўнікі замяніць словамі ён, яна. Вызначыць іх род.

За машынай на дарозе ўзнімаўся моцны пыл. Пыл клубіўся ў паветры і павольна асядаў на дарогу.

Зубны боль не даваў Міхасю заснуць.  Боль не сціхаў усю ноч.

-Другую групу сказаў запішыце ў сшытак самастойна. Праверым, што атрымалася.

-Якія словы запішам у табліцу?

Праца ў падручніку над рубрыкай “Будзьце ўважлівыя”

-Параўнем назоўнікі ў рускай і беларускай мовах

-Якіх слоў не хапае ў табліцы? Дапоўнім.

  1. Замацаванне вывучанага.

Практыкаванне 114

-Дапоўніць сказы патрэбнымі спалучэннямі з табліцы на с. 68. Запісаць два апошнія сказы, вызначыць род назоўнікаў, якія ўставілі.

Самастойная работа ў парах (заданне на картках)

-У якiх сказах няправiльна ўжыты дзеяслоў?

Гусь шчыпаў траву. Сабака моцна брахала. Медаль ляжаў на стале.

Практыкаванне 116

Прачытаць словазлучэнні, вызначыць род назоўнікаў.

Практыкаванне 117

Утварыць новыя словы, вызначыць род назоўнікаў, абазначыць суфіксы.

  1. Падвядзенне вынікаў.

Праца з воблакам слоў

З воблака слоў выбраць назоўнікі, род якіх адрозніваецца ў рускай і беларускай мовах.

- Якое маленькае адкрыццё вы сёння зрабілі?

- Яно хоць і маленькае, але вельмі важнае, як вы думаеце чаму?

- Для чаго нам патрэбна ведаць назоўнікі, род якіх не супадае ў рускай і беларускай мовах.?

  1. Дамашняе заданне

-Зараз я раздам вам памяткі, якія дапамогуць вам лепш запомніць гэтыя словы і не памыляцца ў вызначэнні рода.

Пр.115, вывучыць назоўнікі, род якіх адрозніваецца ў беларускай і  рускай мовах

9.Рэфлексія.

-Што на ўроку было складаным?

-Якія цяжкасці адчулі?

-Што выконвалі з лёгкасцю і цікавасцю?

БЕЛАРУСКАЯ МОВА

РУСКАЯ МОВА

гусь (ж. р.)

гусь(м. р.)

сабака (м.р.)

собака (ж.р)

цень (м.р.)

тень (ж.р.)

жырафа (ж.р.)

жираф (м.р.)

яблык (м.р.)

яблоко (с.р.)

таполя (ж.р.)

тополь(м.р._

рамонак (м.р.)

ромашка (ж.р.)

медаль (м.р.)

медаль (ж.р.)

салата (ж.р)

салат (м.р.)

пыл (м.р.)

пыль (ж.р.)

далонь (м.р.)

ладонь (ж.р.)

боль (м.р.)

боль (ж.р.)

подпіс (м.р.)

подпись (ж.р.)

пара (ж.р.)

пар (м.р.)

Конец формы

 

свернуть

Нямецкая мова, 9клас. Тэма: Сродки масавай інфармацыі

Немецкий язык. 9класс

Подготовила: учитель немецкого языка

                                  УО «Плотницкая средняя школа»

                     Афёрова Дина Михайловна

                           образование высшее

                           категория І

Урок 62. Тема:СРЕДСТВА  МАССОВОЙ  ИНФОРМАЦИИ. КОМПЬЮТЕР И ЕГО ФУНКЦИИ. ГОВОРЕНИЕ 

Цель:  формирование навыков монологической речи в рамках обозначенной темы (рассказать о функции компьютера и его использования).

Практическая: научить планировать своё коммуникативное поведение в зависимости от  предложенной ситуации общения. Совершенствовать лексические навыки, навыки чтения и понимания прочитанного.

Образовательная: учить осуществлять выбор языковых и речевых средств выражения собственного мнения, создать условия для активизации лексического материала в речи.

Развивающая: развивать языковую догадку, аудитивные навыки устной речи, коммуникативную  интуицию,  развивать умения оценивать свою деятельность; способствовать развитию памяти и внимания учащихся, их познавательной активности.

Воспитательная: воспитывать культуру мышления; потребность общения на немецком языке; прививать учащимся умение слушать друг друга,  формировать готовность использовать компьютер с пользой.

Сопутствующие задачи: совершенствование  грамматических навыков по теме (um … zu + Infinitiv)

Оснащение занятия:  - доска;

                                      - мультимедийная презентация;

      - раздаточный материал;

                                                     

Литература: А.Ф. Будько. Немецкий язык. 9 класс;

                        Программа по иностранному языку.

 

 

Ход урока:

Этапы урока

Цель этапа

Взаимодействие

 

Результат

 

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

1.Организационный

момент

 

Организация

учащихся на урок,

формирование

самооценки

готовности к уроку

Создание ситуации для оценки готовности к уроку.

Guten Tag! Setzt euch!

Wie geht es euch? Wie ist eure Laune? Ich bin sehr zufrieden, dass ihr heute gut gelaunt seid und ich hoffe, dass unsere Arbeit heute sehr interessant wird.

 

 

 

 

 

-Guten Tag! Danke gut!

Рапорт дежурного

Самооценка

готовности к

уроку, учебно-

познаватель-

ный

интерес к уроку

2. Постановка

учебной задачи,

мотивация к началу.

 

Создать ситуацию успеха

Постановка проблемы занятия.

1.Wir arbeiten weiter an unserem Thema «Massenmedien» «Computer und seine Möglichkeiten».(слайд № 1) Ich habe das Epigraph zur unserer Stunde gewählt. Das sind die Worte von Winston Churchill „Wer beherrscht die Information, beherrscht die ganze Welt“ (слайд № 2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чтение

учащимися

задач урока (слайд № 3)

Unsere Ziele sind:

- Teile des Computers zu wiederholen;

- über die Geschichte des Computers zu lesen;

- über die Rolle des Computers in unserem Leben zu hören und zu sprechen;

- über das Pro und Contra des Computers zu sprechen;

- und verschiedene Übungen zu machen

 

Актуализация

знаний,

необходимых для понимания темы, умение определять

собственную

деятельность по

достижению цели

 

3. Фонетическая

зарядка

 

 

Актуализация

знаний о звуках,

актуализация

лексических

знаний.

 

der Computer — компьютер

die Tastatur — компьютерная клавиатура

der Bildschirm (der Monitor) — экран/монитор

die Maus — компьютерная мышка

die Taste — клавиша или кнопка на клавиатуре

das Emoticon — смайлик/символ какой-либо эмоции

der Scanner  - сканер

der Drucker - принтер

das Menü – меню

der Zeiger (der Cursor) – курсор

der USB-Stick – флешка

die Webcam – веб-камера

die CD-ROM – диск

der Link – ссылка на сайт

(слайд № 4)

 

 

Проговаривают лексику по теме

Вспомнить ключевые понятия темы

4. Проверка домашнего задания

Выявление

знаний, умений и навыков, проверка уровня

самостоятельной

работы над чтением

контроль лексики по теме

 

1)Das Bild und das Wort. Was passt zusammen?

 (слайд № 5)

 

2)Findеt das Wort! (слайд № 6)

 

- Zu Hause habt ihr den Text

gelesen. Приложение

Konrad Zuse (портрет)

(слайд № 7)

Antwortet auf meine Fragen!

1.Wer und wann baute die ersten Computer?

2.Wie war der ersten Rechner?

3.Wo wurde der Computer später entwickelt?

4.Wann erreichte die erste E-Mail Deutschlands?

5.Was kann man mit Hilfe des Computers machen?

6. Wo sieht man jetzt der Computer?

 

 

 

 

 

 

 

Учащиеся озвучивают подписи к картинкам

 

 

Учащиеся ищут и записывают слова по теме

 

 

 

 

 

 

Учащиеся отвечают на вопросы

1. Die ersten Computer baute der deutsche Ingenieur Konrad Zuse im Jahre 1937.

2. Der ersten Rechner wog mehr als drei Tonnen.

3. Einige Jahre später wurde der Computer in den USA entwickelt.

4. Im Jahre 1984 erreichte die erste E-Mail Deutschlands.

5. Mit Hilfe des Computers kann man Geld verdienen, Programme schreiben und sie verkaufen, Computerspiele machen, auch Texte und Tabellen tippen, Textteile markieren, Bilder und Texte scannen, Seiten ausdrucken.

6. Man sieht sie überall: in Banken, auf der Post, in den Schulen, in den Supermärkten und so weiter.

 

Умение

ориентирова-

ться в знакомом тексте, умение владеть лексикой по теме

 

 

 

 

 

 

5. Основной этап

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Упражнение на снятие напряжения

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.Применение знаний и умений

 

Познакомить учащихся с ролью  и функциями компьютера, развивать коммуникативные навыки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Развивать языковую догадку, аудитивные навыки устной речи

 

 

Совершенствование  грамматических навыков по теме (um … zu + Infinitiv)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Позволить учащимся отдохнуть

 

 

 

 

 

 

 

 

Развитие умения высказываться по теме

Rolle des Computers. 1)Wie sind eure Einstellungen zum Computer? Sammelt sie zu einem Assoziogramm. (S.185, Üb.1a)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2) Hört die Umfrage zum Thema „Meine Einstellungen zum Computer“ und antwortet: Wer hat das gesagt?

 

 

3) Wozu braucht man das alles? Ordnet zu und antwortet.

(слайд № 8)

 

 

 

 

 

 

 

4)Womit kann man das machen?

(слайд № 9)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wollen wir jetzt eine Pause machen. Steht auf!

Machen wir Augengymnastik mit Hilfe unseres Augentrainers!

Gut, setzt euch!

 

 

5) Was kann man …? Ergänzt und fragt. Die anderen antworten mit Hilfe der Wörter im Kasten.

(слайд № 10)

 

 

 

 

 

6)Was kann man speichern?

(слайд № 11)

7) Computer und seine Funktionen. Könnt ihr das alles mit dem Computer machen? Was könnt ihr gut / besser / am besten machen? (S.188, Üb.3a)

 

 

8) Diskutiert bitte über  die Rolle  des Computers in unserem  Leben.   Nennt  dabei  alle  “pro”  und  “contra”.

Wir haben zwei Gruppen. Die erste Gruppe nennt Pro-Argumente und die zweite Gruppe – Contra-Argumente.

Noch einmal besprecht bitte! Ihr habt 2-3 Minuten Zeit und dann besprechen wir.

Eure Zeit ist aus. Nun bitte. Zuerst Pro-Argumente!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Danke. Und bitte Contra-Argumente!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Danke. Vielleicht die Erwachsenen, besonders die Eltern, die sehen, wie viel Zeit ihr vor dem Computer verbringt, können mehr Contra-Argumente nennen.

Aber natürlich hat der Computer viele Möglichkeiten in unserer Zeit und spielt eine große Rolle für uns.

 

Учащиеся составляют ассоциограмму:

Der Computer hilft beim Lernen.

Der Computer erleichtet unser Leben.

Man kann in der ganzen Welt Freunde finden.

Computerspiele sind interessant und spannend.

Man braucht Computer fast in allen Berufen.

 

1.Sonja

2. Markus

3. Alexander

4. Max

5. Jutta

6. Julia

 

 

1)der Monitor

a)Text und Bild sehen

2)die Tastatur

e) tippen

3)der USB-Stick / die CD-ROM

d) Daten speichern

4)die Maus

b) anklicken

der Drucker

a) ausdrucken

tippen – …mit der Tastatur

anklicken – …mit der Maus

scannen – … mit dem Scanner

etwas markieren – … mit der Maus

ausdrucken – … mit dem Drucker

einfügen – … mit der Maus

 

Выполняют гимнастику для глаз

 

 

 

 

 

 

 

 

 

einen Computer einschalten, ausschalten

einen USB-Stick hineinstecken, herausnehmen

eine CD einlegen,

einschieben, herausnehmen

eine Datei öffnen, schließen

 

Daten, Texte, Bilder, Musik, Filme, Fotos

1.Ich kann gut Bilder und Texte scannen und Computerspiele spielen.

2. Ich kann besser eine Datei öffnen und ein Programm kopieren.

3. Ich kann am besten  im Internet surfen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pro-Argumente! (слайд № 12)

1. Der Computer ist eine kluge Maschine.

2.  Er kann alles machen, was man ihm befiehlt.

3. Man kann den Text tippen und auf dem Bildschirm lesen.

4. Mit Hilfe des Computers kann man:

a) grammatische Fehler korrigieren;

b) den Brief schreiben;

c) verschiedene Spiele spielen;

d) Fremdsprachen lernen.

5. Man gebraucht den Computer in den Universitäten, Schulen, Firmen, in der Industrie, überall, um die Arbeit zu erleichtern.

 

Contra-Argumente! (слайд №13)

1. Die Menschen werden vom Computer abhängig.

2. Der lange Zeitvertrieb vor dem Computer schadet der Gesundheit.

3. Wenn irgendwo ein Fehler auftritt, ist das ganze System in Gefahr.

4. Geänderte Familiengewohnheiten.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Умение использовать выученную лексику, умение строить предложения, устно высказывать-

ся

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Снятие напряжения и восстановле-

ние работоспособности уч-ся.

 

 

 

 

 

Закрепление знаний по теме

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Умение работать в группе

8.Рефлексия

Развитие рефлексивных умений

Sprachübersetzung

im Internet

 surfen искать

информацию в интернете

die Programme installieren

устанавливать программы

den Freund

 hinzufügen

добавить в друзья

die Computerspiele spielen

играть в компьютерные

игры

die Passwörter knacken

взламывать пароли

Filme und Fotos gucken

смотреть фильмы и фото

speichern am Computer 

сохранить на компьютере

Fotos und Videos

bearbeiten

обрабатывать/

редактировать фото и видео материалы

im Internet kaufen/verkaufen 

 покупать/продавать в интернете

das Passwort setzen 

установить пароль

die Freundschafts-anfrage bestätigen

подтвердить запрос в друзья

Profil bearbeiten

изменить профиль/аккаунт (изменить настройки)

die Daten speichern

сохранить какие-л. данные

 

Осознание учащимися практической и личностной значимости результатов урока

9.Домашнее задание и подведение итогов

Самостоятельная работа с текстом

 

 

 

 

 

Оценивание работы учащихся и выставление оценок

Seite 195, Übung 6e Lest den Text genau und  findet die Vor- und Nachteile des Lernens mit dem Computer, schreibt sie kurz in die Tabelle.

 

 

 

 

Die Stunde ist zu Ende. Vielen Dank

für gute Arbeit! Auf Wiedersehen!

 

Записывают домашнее задание

Найти и выписать преимущества и недостатки компьютера

 

свернуть