ПАЛАЖЭННЕ
аб бацькоўскім універсітэце
Ι Агульныя палажэнні
- Гэта палажэнне ўстанаўлівае мэту, асноўныя задачы і парадак функцыянавання бацькоўскага універсітэта (далей - універсітэта).
- Універсітэт адкрыты і працуе на базе дзяржаўнай установы адукацыі «Плотніцкая сярэдняя школа".
- Мэта ўніверсітэта - стварэнне ўмоў для павышэння бацькоўскай кампетэнтнасці, гарманізацыі дзіцяча-бацькоўскіх адносін у сям'і.
- Асноўныя задачы, якія вырашаюцца ў рамках універсітэта:
- стварыць сістэму бесперапыннай псіхолага-педагагічнай адукацыі бацькоў і спрыяць фармираванню ў іх бацькоўскіх кампетэнцый;
- садзейнічаць павышэнню адказнасці бацькоў за выхаванне дзяцей і пашырэнню іх прававых ведаў;
- папулярызаваць станоўчы вопыт сямейнага выхавання.
- У сваёй працы ўніверсітэт кіруецца:
- Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі;
- Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і;
- Інструктыўна-метадычным пісьмом Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь «Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстанове агульнай сярэдняй адукацыі ў 2022/2023 навучальным годзе»;
- сапраўдным Палажэннем;
- іншымі нарматыўнымі прававымі актамі Рэспублікі Беларусь, метадычнымі матэрыяламі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.
- Універсітэт знаходзіцца ў непасрэдным падпарадкаванні дырэктара.
- Кiраўнiцтва работай універсітэта ажыццяўляе намеснік дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце (Рэктар універсітэта).
- Кіраўніцтва кафедры ажыццяўляе на грамадскіх пачатках педагагічны работнік (загадчык кафедры), якому дадзеная функцыя назначана загадам дырэктара школы.
- На афіцыйным інтэрнет-сайце установы адукацыі ствараецца рубрыка «Бацькоўскі ўніверсітэт" з магчымасцю інтэрактыўных зносін аўдыторыі. Адміністраванне рубрыкі на грамадскіх пачатках ажыццяўляе адміністратар свйта, якому дадзеная функцыя назначанага загадам дырэктара школы.
II Дзейнасць універсітэта
- Арганізацыя адукацыйнага працэсу ва універсітэце адбываецца зыходзячы з запытаў бацькоў і законных прадстаўнікоў непаўналетніх.
- Навучальны год ва ўніверсітэце пачынаецца з 15 кастрычніка і заканчваецца 25 мая навучальнага года і складаецца з 4-х сесій: 1-я сесія - лістапад-снежань; 2-я сесія - снежань-студзень; 3я сесія - люты-сакавік; 4-я сесія - красавік-май.
- Тэматыку заняткаў ва ўніверсітэце распрацоўваюць загадчыкі кафедраў з улікам запытаў бацькоў і законных прадстаўнікоў непаўналетніх.
- Да правядзення заняткаў ва ўніверсітэце могуць прыцягвацца на добраахвотных пачатках выкладчыкі, педагогі, выхавальнікі, спецыялісты розных катэгорый, а таксама прадстаўнікі бацькоўскай грамадскасці, якія зяўляюцца прызнанымі спецыялістамі сваёй дзейнасці. Кадравыя рэсурсы бацькоўскага універсітэта фармуюцца пры падтрымцы дырэктара школы.
- Навучанне бацькоў можа ажыццяўляцца як у вочнай, так і ў завочнай (дыстанцыйнай) форме.
- Навучанне бацькоў арганізуецца па цыклах:
- 1 цыкл для бацькоў вучняў I ступені агульнай сярэдняй адукацыі,
- II цыкл- для бацькоў вучняў II ступені агульнай сярэдняй адукацыі,
- III цыкл- для бацькоў вучняў III ступені агульнай сярэдняй адукацыі.
- Вочная форма навучання складаецца з 2-х модуляў: базавы і варыятыўны.
- Базавы модуль ўтрымлівае абавязковыя для навучання 2 курсы:
- I – Асновы прававых ведаў і канструктыўных паводзінаў.
- II – Асновы узроставай і сямейнай псіхалогіі і педагагічных ведаў.
Курсы базавага модуля вядуць толькі спецыялісты, якія маюць прафесійную адукацыю.
- Варыятыўны модуль прадугледжвае навучанне «Бацька-бацька». Вядучымі курсаў дадзенага модуля з'яўляюцца самі ініцыятыўныя бацькі, якія з'яўляюцца кваліфікаванымі спецыялістамі ў якой-небудзь прафесійнай сферы.
- Пры адсутнасці кваліфікаваных спецыялістаў па асобных накірунках можа выкарыстоўвацца Завочная (дыстанцыйная) форма навучання. Дыстанцыйная форма навучання выкарыстоўвацца і ў выпадку пагаршэння эпідэміялагічнага становішча, у сувязі з гэтым забаронены вочныя сустрэчы з бацькамі.
- Заняткі ва універсітэце могуць быць арганізаваны ў выглядзе тэарэтычных семінараў, семінараў-практыкумаў; дыскусійных заняткаў («круглы стол», дыспут, дэбаты і інш.); трэнінгавых заняткаў; дзелавых і ролевых гульняў, педагагічных чытанняў і інш.
- Па заканчэнні навучальнага года пры ўмове наведвання ўсіх заняткаў цыкла бацькі атрымліваюць электронны сертыфікат паводле устаноўленага ўзору ўстановы адукацыі.
III Удзельнікі бацькоўскага універсітэта.
Іх правы і адказнасць.
- Усе ўдзельнікі бацькоўскага ўніверсітэта раўнапраўныя і могуць уносіць прапановы па ўдасканаленні арганізацыі і зместу заняткаў; актыўна ўдзельнічаць у працы універсітэта; пашыраць тэматыку навучальных модуляў.
- Адказнасць за арганізацыю, падрыхтоўку і правядзенне заняткаў, інфармаванне бацькоў аб працы ўніверсітэта нясуць загадчыкі кафедраў і рэктар.
- Усе ўдзельнікі абавязаны кіравацца агульнапрынятымі нормамі культуры паводзін.
IV Дакументацыя ўніверсітэта
- Ва ўніверсітэце прадугледжана наяўнасць наступных дакументаў:
- Копія загаду па арганізацыі бацькоўскага універсіта;
- Палажэнне аб бацькоўскім універсітэце;
- План работы бацькоўскага ўніверсітэта;
- Формы анкет для бацькоў (3 - па 1-й для кожнага цыкла);
- Узор электроннага сертыфіката, усталяванага установай адукацыі.